GODZINY ODJAZDÓW - GŁUCHOŁAZY

Godziny odjazdu autokaru na kolonie.

10.07.2015 - GŁUCHOŁAZY

7:00 - ŁASK - parking przy markecie Kaufland
7:30 - WIDAWA - Rynek
8:15 - WIELUŃ - parking przy markecie Kaufland

Podane godziny są orientacyjne. Odjazdy mogą się nieznacznie opóźnić ze względu na kontrolę patroli Policji w miejscu zbiórek.

UWAGA! Autokar przed podjazdem na miejsce zbiórki jest każdorazowo sprawdzany przez lokalną jednostkę Policji pod kątem sprawności technicznej, a kierowcy są badani alkomatem.

WYPRAWKA NA OBÓZ / KOLONIE

Środki czystości: szczoteczka do zębów w etui, pasta do zębów, mydło w mydelniczce, mały szampon, grzebień, plastikowy kubek, krem do opalania, 2-3 paczki chusteczek higienicznych,2 ręczniki( duży i mały)

Ubranie: bawełniane koszulki z krótkim rękawem, 2 ciepłe bluzy z długim rękawem, dres, 2 pary krótkich spodenek, jeansy, sweter, cienka kurtka koniecznie z kapturem, strój kąpielowy i strój na dyskotekę.

Bielizna:  piżama, majtki, skarpetki.

Buty:  po jednej parze adidasów, trampek, sandałów lub klapek.Dla dzieci wyjeżdżających w góry wskazane są buty typu trapery. Dobrze zabrać kalosze.

Leki:  Nie dajemy dzieciom żadnych leków jeśli lekarz nie zalecił inaczej. Jeżeli lekarz zalecił przyjmowanie leków przez dziecko, to medykamenty przekażmy opiekunce/wychowawczyni, która będzie trzymała pieczę nad dzieckiem. Dziecku należy przekazać wyłącznie słabe leki przeciwbólowe, na drobne przeziębienia, witaminy, leki przeciwwymiotne w przypadku złego znoszenia podróży.

Jedzenie na drogę: prowiant pakujemy do osobnej torby. Ilość jedzenia uzależniona jest od czasu jaki dziecko ma spędzić w podróży. Nie należy dziecku dawać termosów, ani szklanych butelek z napojami, lepiej dać kilka małych napojów lub soków w kartonikach ze słomką.Kanapki nie powinny być z wędliną i należy zapakować dokładnie, by nie zatłuściły torby.

Pieniądze: w zależności od zasobności portfela. Należy je schować do portfelika.Nie należy dziecku dawać jednego dużego banknotu np. 100 zł, lepiej podzielić to na dziesięć 10- złotowych. Jeśli to możliwe pieniądze należy podzielić na dwie części, pierwszą dać dziecku, a drugą wychowawczyni by mu przekazała w czasie turnusu.

Ważną Legitymację szkolną 

Rzeczy potrzebne wyłącznie na obóz harcerski lub kolonię zuchową: śpiwór, prześcieradło, poduszka, menażka, metalowy lub plastikowy kubek, sztućce, mundur, latarka, rzeczy wymienione wyżej.

 

Jeśli Państwo muszą utrzymywać kontakt telefoniczny z dziećmi prosimy nie dzwonić wieczorem. Najwłaściwsza pora są godziny dopołudniowe. Wieczorny telefon najczęściej powoduje niepotrzebne emocje u dziecka związane z rozłąką.

KONKURS na plakietkę i koszulkę obozową

UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA!


Ogłaszamy konkurs na plakietkę i koszulkę obozową na HAL 2015 w Lucieniu.

Projekty należy przesyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 3.07.2015r.

NAGRODA: Zniżka na obóz w wysokości 50,00zł.

Drugi weekend Września to zapewne znajomy termin dla większości z nas, ponieważ to coroczna okazja do spotkania się wszystkich jednostek Chorągwi Łódzkiej. W tym roku Święto Chorągwi Łódzkiej „U źródła” odbywa się w Piotrkowie Trybunalskim, gdzie każdy, niezależnie od pionu, znajdzie coś dla siebie.

Miasto bogate w historie, klimatyczne miejsca i program pełen przygód i wyzwań! Zgłoś się! Nie czekaj na ostatnią chwilę, zaplanuj ten wyjazd już dziś i wyślij formularz.

Więcej na www.lodzka.zhp.pl/uzrodla oraz na Facebook’u - Chorągiew Łódzka ZHP.

Zgłoszenia do końca Czerwca. 

zał.2 - logo święta

Harcerska Fantazjada 4

      W zeszły weekend w Widawie miała miejsce IV Harcerska Fantazjada, w której łącznie udział wzięło 140 uczestników – zuchów, harcerzy, instruktorów oraz osób nienależących do ZHP. Pieczę nad przebiegiem imprezy sprawowali instruktorzy harcerscy- phm. Beata Czapińska (komendantka biwaku), HO Mateusz Liśkiewicz (programowiec), ćw. Kacper Chojnacki (oboźny), z pomocą Klaudii Rutkowskiej, odpowiadającą za dekoracje oraz Kamila Kudzina, zajmującego się kontaktami ze sponsorami.

      Jak ocenia jeden z organizatorów, Michał Frąckiewicz – „Harcerska Fantazjada to jedyna tego typu impreza odbywająca się w okolicy Łasku. Nasze czteroletnie doświadczenie przekłada się na rozwój biwaku z roku na rok. Staramy się przygotowywać atrakcyjny program zarówno dla zapalonych fantastów jak i tych, którzy dopiero poznają ten magiczny świat. Sobotnie dni otwarte na Harcerskiej Fantazjadzie są skierowane dla uczestników w każdym wieku, dzieci, młodzieży, ale również dorosłych, a przede wszystkich rodziców z dziećmi. To idealny pomysł na spędzenie rodzinnego weekendu w ciepłej i wesołej harcerskiej atmosferze."

      Gry -karciane, planszowe, logiczne- do sobotniego Games Room'u pochodziły z prywatnych kolekcji organizatorów i uczestników, wydawnictwa Galakta oraz zostały przywiezione przez Stowarzyszenie Miłośników Fantastyki z Łodzi. W czasie biwaku rozegrano trzy gry oparte na motywach cyklu „Pieśni Lodu i Ognia" Martina. Oprócz tego odbył się jeden LARP autorski, gra terenowa dla najmłodszych uczestników, bajeczne kalambury, konkurs i pokaz cosplay, turniej walki na bezpieczną broń, turnieje gier:

„Kragmortha" (zwycięzca - Bartosz Effenberg);
„Munchkin" (I miejsce - Zuzanna Grabowska, II miejsce - Miłosz Gliga);
„Tak, Mroczny Władco!" (I miejsce – Piotr Ciebiada, II miejsce – Zuzanna Grabowska);
„Jungle Speed" (zwycięzca – Miłosz Gliga);
„Bang!" (zwycięzca - Miłosz Gliga);
„Palce w Pralce" (zwycięzca – Kacper Druch);
„Veto!";

a także konkursy wiedzy o sadze:
„Pieśni Lodu i Ognia" (zwycięzca – Bartosz Cieślewicz);
„Gothic" (zwycięzca – Bartosz Effenberg).

      Zdecydowanie było o co zawalczyć, ponieważ upominki dla wygranych ufundowali: Hufiec ZHP Łask, Wydawnictwo ISA, Centrum Gier Bard oraz Wydawnictwo BlackMonk, prowadzące pokazy i turnieje oraz aktywnie wspierające lokalne kluby miłośników gier.
-Mam nadzieję, że na przyszły rok nie braknie nam pomysłów. Bogatsi o nowe i cenne doświadczenia postaramy się zorganizować równie ciekawą, V Harcerską Fantazjadę, na którą już teraz, serdecznie wszystkich zapraszamy! – podsumowuje Mateusz Liśkiewicz.

Czuwaj!

W piątek rozpoczynamy Święto Chorągwi Łódzkiej ZHP w Zduńskiej Woli, poniżej zamieszczam informacje dotyczące wydarzenia:

Wyjazdy Autobusów:

Autobus 1.

15:30 Wieluń  parking przy Kauflandzie,

16:05 Widawa -Kościół,

16:20 Sędziejowice- szkoła
Autobus 2.

15:30 Kolumna szkoła ,

15:45 Łask - Muza
BUS

15:30 Łobudzice plac szkolny,

15:45 Buczek  Plac szkolny.


Pełnoletni opiekunowie poszczególnych patroli wypełniają deklaracje o ochronie życia i zdrowia podopiecznych.
Drużynowi są zobowiązani do zebrania od wszystkich niepełnoletnich uczestników zgód od rodziców, wzór zgody do pobrania na stronie Hufca.
Zakwaterowanie w  namiotach dlatego proszę zabrać ciepłe ubranie, reszta rzeczy jak na standardowy biwak.
Posiłki zabieramy sami, w sobotę obiad zapewnia organizator.
Kto ma pamięta o zabraniu apteczki, kto nie ma zgłasza zapotrzebowanie do biura Hufca, przywieziemy

Przypominam, że w sobotę uczestnicy święta ubierają koszulki hufcowe i pełne umundurowanie.

W razie pytań prosimy o kontakt z Pełnomocnikiem Hufca na Święto Chorągwi Łódzkiej - pwd. Jarosławem Krzyżańskim

"Zielony Laur 2013" dla Hufca ZHP Łask

Polska Izba Gospodarcza „Ekorozwój” przyznała Hufcowi ZHP Łask „Zielony Laur 2013” za osiągnięcia w kategorii edukacji ekologicznej.

Wręczenie nagrody odbyło się w Warszawie w Sali Lustrzanej Pałacu Staszica Polskiej Akademii Nauk w Warszawie 28 maja.

Wyróżnienie otrzymaliśmy za zorganizowanie warsztatów ekologicznych w formach wyjazdowych dla ponad 5000 dzieci i młodzieży z 7 województw.

 

 

Konkurs na plakietkę

Wymyśl plakietkę na tegoroczny obóz harcerski. Na zwycięzcę czeka nagroda rzeczowa oraz cześć i chwała spływająca przez najbliższy rok harcerski. Plakietka powinna zawierać Nazwę (np. HAL 2014 Głodówka) oraz posiadać elementy związane z folklorem. Na zgłoszenia czekamy do 15.06.2014, można je nadsyłać w formie elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Działo się na Perkozie!!!

Działo się! Zapraszamy do obejrzenia materiału podsumowującego wyjazd instruktorski.

Pomoc dla Serbii

W tym roku Serbię nawiedziła największa od 120 lat powódź.

Hufiec włącza się w akcję niesienia pomocy powodzianom.

Apeluje do Wszystkich do składania darów dla nich.

Szczególnie są potrzebne: 

  • butelkowana woda;
  •  żywności w puszkach, mleko w proszku dla dzieci;
  • materace, koce, pościel;
  • pieluchy dla dorosłych i dzieci
  • latarki, baterie do latarek
  • środki higieniczne (mydło, środki dezynfekcyjne, papier toaletowy, ręczniki papierowe, pasty do zębów, szczoteczki, podpaski, chusteczki higieniczne) itp.

Dary można złożyć w siedzibie Hufca ZHP Łask, ul. Przemysłowa 3 w godzinach 8:00-17:00 do dnia 30 maja 2014r.

Strona 3 z 10
Go to top