Harmonogram HF XIII - 10-12.10.2025

Dowiedz się więcej o programie wydarzenia

Sobota
9:00-14:00
Stepujący nieboszczyk
Zew Cthulhu
▪️Mistrz Gry Weles
▪️od 2 do 4 graczy, 16+
▪️Gotowe postacie (możliwość stworzenia postaci online przed Fantazjadą)
▪️Tagi: jazz, tajemnica, sekret, zjawiska nadprzyrodzone, groza, śledztwo, horror

Harlem, lata 20, XX wieku
Za zamkniętymi drzwiami jednego z najsłynniejszych barów działających wbrew prohibicji rozbrzmiewa jazz, a goście z wyższych sfer mieszają się z tymi, którzy wiedzą, gdzie szukać prawdziwych rozrywek. To miejsce pełne blichtru, gdzie nocne życie nigdy się nie kończy. Miejsce, gdzie muzyka jest tak porywająca, że mogłaby obudzić zmarłego i porwać go do tańca.
Wkrótce przekonacie się, że w sercu Harlemu dzieje się coś, czego nie da się zignorować, a wy znajdziecie się w samym środku wydarzeń, które odmienią wasze życie na zawsze.

❗Triggery: rasizm, przemoc, morderstwo, przestępczość, śmierć, broń palna, zjawiska nadprzyrodzone
Sobota
9:00-14:00
Głębiny Skellige
D&D 5e w świecie Wiedźmina
▪️Mistrz Gry Biskup
▪️Od 3 do 6 graczy, 16+
▪️gotowe postacie
▪️Tagi: Sesja dla początkujących, morze, głębia, tajemnica, walka, najemnicy
▪️Mile widziana znajomość świata

Poszukiwacze przygód przygnani na jedną z małych wysp Skellige zrobią dużo dla pieniędzy, a ogłoszenie obiecuje obsypanie złotem. Brzmi zbyt pięknie by było prawdziwe .

❗Triggery: Śmierć, przemoc
Sobota
9:00-14:00
Wieczny ogień - odwieczny mrok
Wiedźmin RPG
▪️Wódz Klanu Konrad
▪️Od 4 do 6 graczy, 16+
▪️gotowe postacie
▪️Tagi: wiedźmin, fantasy, potwory, intryga, magia, artefakty
▪️Mile widziana znajomość świata

Wieczny Ogień to kult mający tylko dwie grupy odbiorców - zagorzali fanatycy, zaślepieni jego blaskiem, głusi na jego przywary, a z drugiej strony wszyscy ludzie oraz nieludzie widzący jak zepsuty
jest to twór (niektórzy mówią, że jest on nawet gorszy od kultu Lwiogłowego Pająka). Nic dziwnego, iż niejedna wpływowa postać w rejonie Królestw Północy - zarówno z tych czystych jak łza, jak i słynnych w przestępczym półświatku - trzyma na niego baczne oko. Pewna osobistość zatrudniła Was, aby odzyskać z rąk tych parszywych kapłanów ciekawy artefakt magiczny. Podejmiecie zlecenie i dopełnicie je do samego końca?

❗Triggery: zamtuzy, okultyzm, rasizm, zabójstwa, krew, czaszki
Sobota
9:00-14:00
Na ratunek Kelber IIIb! Kosmiczna eko-karastrofa
Starfinder 2 ed.
▪️Mistrz Gry Biały
▪️Od 3 do 5 graczy, 16+ ale rezolutne młodsze osoby są mile widziane
▪️Gotowe postacie
▪️Tagi: przygoda, kosmos, katastrofa, space Fantasy, Sci-Fi

Space Fantasy! Znacie DnD? Kto nie zna? Pathfinder wywodzi się prosto od starszych edycji DnD.
Starfinder natomiast jest kontynuacją świata fantasy Pathfinder, ale w bardziej galaktycznym ujęciu.
Nieumarli I Androidy? Jasne! Kosmici i Krasnoludy? Oczywiście! Magia i technologia! A może lepiej
połączyć jedno i drugie?
Uratujcie, jeśli dacie radę, gatunki zagrożone wymarciem tak nieuniknionym jak tylko może zapewnić śmierć gwiazdy.
Jesteście członkami załogi której misja jest prosta jak konstrukcja laserowego cepa. Załadować całymi stadami każdy możliwy gatunek z planety i dostarczyć na nowy bezpieczny świat. Cała reszta naukowo ekologicznej otoczki projektu nie jest tak kusząca jak dobra wypłata, a przecież tak dobrze zabezpieczona misja to łatwe kredyty. Prawda? No to lecimy, już prawie wszystko zapakowane, za krótką chwilę będzie zielone światło aby ruszyć w tę krótką i spokojna podróż. Bo przecież co może pójść źle?


❗Triggery: Jeśli ktoś ma, to dołącza na własną odpowiedzialność. Nie będzie hejtu, ani przytyków
osobistych co do orientacji, religii, praktyk osobistych etc. Przydać się jednak może umiejętność
zachowania dystansu oraz rozdzielenia świata gry i rzeczywistego.
Sobota
16:00 – 20:00
Resist and Bite
Never Going Home
▪️Mistrz Gry Biskup
▪️od 2 do 4 graczy, 16+
▪️Postacie tworzone w trakcie sesji
▪️Tagi: Tagi: I wojna światowa, okopy, piechotą, paranormalne zjawiska, tajna operacja, kult, przyzwanie
▪️Sesja nie jest przyjazna dla początkujących graczy

Wielka wojna, podczas bitwy pod somme stało się coś czego nikt kto był światkiem nie umiał nawet opisać. Od tego czasu świat stał się jakiś... Dziwny. Tajni agenci w mieście niedaleko frontu zostali aktywowani, a dowództwo podejrzewa coś poważnego, wy macie to sprawdzić. Rozkaz jest rozkaz.

❗Triggery: Brutalne opisy, przemoc
Sobota
16:00 – 20:00
Trybunał Szeptu
Fabula Ultima
▪️Mistrz Gry Ludbelly
▪️Od 3 do 5 graczy, 16+
▪️Gotowe postacie
▪️Tagi: JRPG, Anime, Manga, Sci-Fi

Ludzkość wyruszyła w gwiazdy w poszukiwaniu nowych zasobów i ziemi do życia. Znaleźli jednak coś potężniejszego, potężną moc wzmacniająca ludzi i wykorzystywaną do zasilania maszyn maszyn. Jednak im bardziej jej używali, tym głośniej było słychać Szepty istot z innego wymiaru. Za ich namową Arcy Prorok podporządkował sobie resztę planet. Nieliczni tylko stawiają opór, a jedna grupa śmiałków postanowiła wlecieć w samo serce Tyranni...

❗Triggery: Tortury, Body Horror, Śmierć
Sobota
21:00 – 01:00
Kult Samobójców
Warhammer 4 ed.
▪️Mistrz Gry Spoon
▪️Od 3 do 5 graczy, 16+
▪️Gotowe postacie
▪️Tagi: Kult, Mrok, Fantasy, Dark Fantasy

Bögenhafen - miasto jak każde inne w Imperium. Tak twierdzi wiele, szczęśliwie nieświadomych ludzi. Wy jednak wiecie jak nikt inny, że rządzą nim kulty mrocznych bogów. Sami bowiem, do nich należycie. I choć wasz kompas moralny nie zawsze jest sprawny, wiecie jedno: to jest wasze miasto!

❗Triggery: Krew, brutalność, tortury, egzekucje, mutacje
Sobota
21:00 – 01:00
Na skraju mroku
Zew Cthulhu
▪️Mistrz Gry Weles
▪️od 2 do 4 graczy, 16+
▪️Gotowe postacie (możliwość stworzenia postaci online przed Fantazjadą)
▪️Tagi: tajemnica, okultyzm, rytułał, śledztwo

Nowa Anglia, lata 20. XX wieku.
Mała miejscowość skrywa sekrety, które nie powinny ujrzeć światła dziennego. Na pierwszy rzut oka życie toczy się tu spokojnie, ale za fasadą codzienności kryją się dziwne wydarzenia, które budzą
niepokój mieszkańców.
Otrzymujecie wezwanie od starego przyjaciela, Ruperta Merriweathera, który prosi Was o pomoc w naprawieniu błędów młodości. Wkrótce odkryjecie, że pozornie spokojna miejscowość skrywa coś mrocznego i niepokojącego. Każdy Wasz krok przybliży Was do prawdy, a Wasze decyzje zadecydują o losach mieszkańców i odmienią wasze życie na zawsze.

❗Triggery: przemoc, śmierć, broń palna, zjawiska nadprzyrodzone
Sobota
21:00 – 01:00
Na ratunek Kelber IIIb! Kosmiczna eko-karastrofa
Starfinder 2 ed.
▪️Mistrz Gry Biały
▪️Od 3 do 5 graczy, 16+ ale rezolutne młodsze osoby są mile widziane
▪️Gotowe postacie
▪️Tagi: Przygoda, kosmos, katastrofa, space Fantasy, Sci-Fi

Space Fantasy! Znacie DnD? Kto nie zna? Pathfinder wywodzi się prosto od starszych edycji DnD.
Starfinder natomiast jest kontynuacją świata fantasy Pathfinder, ale w bardziej galaktycznym ujęciu.
Nieumarli I Androidy? Jasne! Kosmici i Krasnoludy? Oczywiście! Magia i technologia! A może lepiej
połączyć jedno i drugie?
Uratujcie, jeśli dacie radę, gatunki zagrożone wymarciem tak nieuniknionym jak tylko może zapewnić śmierć gwiazdy.
Jesteście członkami załogi której misja jest prosta jak konstrukcja laserowego cepa. Załadować całymi stadami każdy możliwy gatunek z planety i dostarczyć na nowy bezpieczny świat. Cała reszta naukowo ekologicznej otoczki projektu nie jest tak kusząca jak dobra wypłata, a przecież tak dobrze zabezpieczona misja to łatwe kredyty. Prawda? No to lecimy, już prawie wszystko zapakowane, za krótką chwilę będzie zielone światło aby ruszyć w tę krótką i spokojna podróż. Bo przecież co może pójść źle?


❗Triggery: Jeśli ktoś ma, to dołącza na własną odpowiedzialność. Nie będzie hejtu, ani przytyków
osobistych co do orientacji, religii, praktyk osobistych etc. Przydać się jednak może umiejętność
zachowania dystansu oraz rozdzielenia świata gry i rzeczywistego.
Niedziela
10:00 – 15:00
Przeklęci Xenos - Deathwatch
Warhammer 40000
▪️Mistrz Gry Biskup
▪️Od 3 do 5 graczy, 16+
▪️Gotowe postacie
▪️Tagi: Space marines, Warhammer, power fantasy, tajemnica, artefakty,
▪️Wymagana podstawowa wiedza o świecie
▪️Sesja nie jest przyjazna dla początkujących graczy

Na świecie kuźni, świętym świecie kuźni, jednym z tych, których utrata nie wchodzi w grę, archmagos będący gubernatorem planetarnym wysłał dziwną wiadomość. Mówi ona o zielonej pladze, podłych Xenos które zagrażają sekretom kuźni Mechanicus. Sił jest mało, więc wysłali specjalistów - zaawansowaną stażem drużynę space marines - cześć Deathwatch.

❗Triggery: Lore wh 40k
Niedziela
10:00 – 15:00
Obwoźny Kram Łowców Bestii
Cień Władcy Demonów
▪️Mistrz Gry Kulturalny Cthulhu
▪️Od 2 do 6 graczy, 18+
▪️Gotowe postacie z możliwością modyfikacji
▪️Tagi: Potwór, Bestia, Walka, Trudne wybory, bohaterowie, dylematy moralne

Jak to jest być łowcą bestii? Jeździć po Rul z kompanami i zarabiać na polowaniu? Jak to jest pozbywać się zagrożeń dla jednych śmiertelnych, a dla was takich... zwykłych? No nie, nie "zwykłych" bo każdy potwór jest inny, ale każdy niebezpieczny.
Czy oby na pewno to takie proste? Wystarczy się tego pozbyć by usunąć problem? A co jeśli to nie w bestii jest problem?
Tak wiele pytań, ale może to WY znajdziecie odpowiedzi?

❗Triggery: Tak, są, jest ich dużo, ale głównie zależy od graczy. Zwracam uwagę na to co ma być pomijane, więc jak ktoś powie pająkom stanowcze "nie" to ich nie będzie. Z drugiej strony to sesja w świecie pełnym przemocy, więc nie będzie to "family friendly"

Stało się to, czego obawialiśmy się najbardziej.

Nilfgaard przekroczył Jarugę, pozostawiając za sobą spalone wsie i zadeptane pola. Po rozbiciu głównych sił Temerii, prowadzonych przez regenta Jana Natalisa, Czarni dotarli pod samą stolice Królestwa Lilii - czarne sztandary załopotały pod murami Wyzimy.Oblężenie trwało długo, a jego koniec wciąż nie majaczył nawet na horyzoncie. Obrońcy nie chcieli złożyć broni, a zastój w kampanii przeciwko Nordlingom nie służył nijak wojskom z południa. Do stolicy wysłany został emisariusz, który za zadanie miał wynegocjować poddanie miasta. Zadanie to, jednak, było znacznie trudniejsze niż mogłoby się zdawać, nawet mimo pozornie beznadziejnej sytuacji obrońców miasta. Czy złote słońce zabłyśnie nad królewskim zamkiem? Czy obrońcy skutecznie stawią opór najeźdźcy? Czy może sieć intrygi zaciśnie węzeł na szyjach tak rządcy miasta, jak i cesarskiego wysłannika? Zadecydują o tym tysiące włóczni na murach miasta, dziesiątki machin oblężniczych, to co czai się pod taflą Wyzimskiego Jeziora, ale przede wszystkim - Wy oraz Wasza przebiegłość.

Kiedy: piątek, 20:00-23:00

Miejsce: Łaski Dom Kultury, ul. Narutowicza 11

Szczegóły udziału oraz zgłoszenia na LARPa dostępne już od 4.10!

Los Wyzimy

zależy od Ciebie

Opis punktu już 4.10!

  • Kiedy: piątek, od 20:00 do 23:00 oraz sobota, od 8:00 do 20:00
  • Jedna rozgrywka trwa maksymalnie do godziny
  • Miejsce: Kulturalna Kamienica ŁDK (pl. 11 listopada 1)
  • Zapisy na konkretne godziny w Games Roomie, drużyny do 5 osób

Zanurz się w wirtualną rzeczywistość!

Wejdź do świata, gdzie granice rzeczywistości przestają istnieć! VR Room to interaktywna atrakcja, podczas której możesz założyć okulary VR i przenieść się do zupełnie innego wymiaru. Wypróbuj dedykowane gry i programy, które pozwolą Ci wyjść poza ramy klasycznego ekranu.

  • Kiedy: piątek, od 20:00 do 24:00
  • Miejsce: sala 24, II piętro
  • Wstęp wolny w zależności od dostępności zestawów VR

Sprawdź czy masz sprawność i szybkość wiedźmina!

Przygotuj się na epicką próbę siły, zręczności i odwagi! „Wiedźmiński Tor Przeszkód” to wyjątkowa atrakcja, która przeniesie Cię w sam środek wiedźmińskiego treningu. Tor zaprojektowany jest z myślą o porannym rozbudzeniu, w którym sprawdzisz swoją zręczność i nabędziesz energię na cały dzień fantazjadowych wrażeń.

  • Kiedy: sobota, 9:00-11:00
  • Miejsce: boisko szkolne
  • Zapisy w Games Roomie

Opis punktu już 4.10!

  • Kiedy: sobota, 10:00-13:00
  • Miejsce: wyznaczone miejsce startu, gra odbywa się w otoczeniu miejsca biwaku
  • Zapisy w Games Roomie

Zbierz drużynę i zdobądź Puchar Snotball!

Snotball to połączenie piłki nożnej i walki bezpieczną bronią. Każdy uczestnik otrzymuje bezpieczną broń. Na boisku z bramkami grają dwie drużyny, ich celem jest trafienie piłką do bramki przeciwnika. Gracz trafiony bronią przez przeciwnika schodzi z boiska, a do gry może powrócić po dojściu do swojej bramki.

Pełna emocji i odbywająca się od wielu lat formuła drużynowa to przepis na punkt, na którym nie może Cię zabraknąć.

  • Kiedy: sobota, 12:00-14:00
  • Miejsce: boisko szkolne
  • Zapisy drużyn w Games Roomie
  • UWAGA: prosimy o ubranie się stosownie do pogody, najlepiej w termoaktywną, ciepłą odzież

Zostań najlepszym wojownikiem!

Gotowi na starcie godne legend? Turniej Walki na Miecze przeniesie Was w świat historycznych pojedynków, epickich bitew i szlachetnej rywalizacji. Kto zostanie najlepszym fechmistrzem?

W tym roku Turniej Walki na miecze poprowadzą dla Was profesjonalni sędziowie turniejów broni białej -  Stowarzyszenie Dawnych Europejskich Sztuk Walki "FEDER". Koniecznie sprawdźcie także inne atrakcje, które dla Was przygotowali w zakładkach Warsztaty oraz Atrakcje całodzienne.

  • Kiedy: sobota, 16:00-18:00
  • Miejsce: boisko szkolne
  • Zapisy w Games Roomie
  • UWAGA: prosimy o ubranie się stosownie do pogody, najlepiej w termoaktywną, ciepłą odzież

Podbij serca publiczności najlepszym kostiumem!

Czy wiedzieliście, że Konkurs Cosplay organizujemy na Harcerskiej Fantazjadzie od ponad 10 lat? Ty też możesz stworzyć swój kostium i wystartować w Konkursie. W tym roku, kostiumy nawiązujące do tematyki wiedźmińskiej otrzymają własną kategorię nagród - może to właśnie Ty wcielisz się w najlepszego Geralta, Jaskra czy Yennefer?
  • Kiedy: sobota, 20:00-21:00

Dodatkowe informacje organizacyjne dla uczestniczących w konkursie oraz miejsce atrakcji już wkrótce.

Sprawdź, ile wiesz o Kontynencie!

Czy znasz imiona wszystkich wiedźminów ze szkoły wilka? Pamiętasz, kto był królem (a może królową) Cintry, albo czym różni się kikimora od utopca? Jeśli tak, nie zwlekaj i zanotuj godzinę rozpoczęcia konkursu wiedzy.
  • Kiedy: sobota, 22:00-23:00
  • Miejsce: sala 23, II piętro
  • Zapisy w Games Roomie

Fani świata Wiedźmina poszukiwani!

Va Banque to formuła konkursu wiedzy, którzy być może niektórzy z Was widzieli podczas Wędrowniczej Watry 2025. Drużyny rywalizują razem i odpowiadają na pytania z różnych przygotowanych kategorii. Do wyboru są pytania proste, za 100 punktów, aż do 500 punktów, na które odpowiedzi znają tylko eksperci uniwersum.
  • Kiedy: sobota, 21:10-22:00
  • Miejsce: sala 23, II piętro
  • Zapisy w Games Roomie - drużyny od 3 do 5 osób

Opis punktu już 4.10!

  • Kiedy: sobota, 01:00-04:00
  • Miejsce: wyznaczone miejsce startu na terenie szkoły
  • Zapisy w Games Roomie

Turniej "Dominion"

Kiedy: piątek, XX:XX

Liczba uczestników: od 8 do 16 osób

Miejsce: sala X

Sponsorem turnieju jest

Turniej "Minerały"

Kiedy: piątek, XX:XX

Liczba uczestników: od 8 do 16 osób

Miejsce: sala X

Sponsorem turnieju jest

Turniej "Karak"

Kiedy: piątek, XX:XX

Liczba uczestników: od 8 do 16 osób

Miejsce: sala X

Sponsorem turnieju jest

Turniej "Karak II"

Kiedy: piątek, XX:XX

Liczba uczestników: od 8 do 16 osób

Miejsce: sala X

Sponsorem turnieju jest

Turniej "Wyprawa do El Dorado"

Kiedy: piątek, XX:XX

Liczba uczestników: od 8 do 16 osób

Miejsce: sala X

Sponsorem turnieju jest

Turniej "Smoki"

Kiedy: piątek, XX:XX

Liczba uczestników: od 8 do 16 osób

Miejsce: sala X

Sponsorem turnieju jest

Turniej "Potwory w Tokio: Duel"

Kiedy: piątek, XX:XX

Liczba uczestników: od 8 do 16 osób

Miejsce: sala X

Sponsorem turnieju jest

Turniej "Turbo"

Kiedy: piątek, XX:XX

Liczba uczestników: od 8 do 16 osób

Miejsce: sala X

Sponsorem turnieju jest

Turniej "Sabotażysta"

Kiedy: piątek, XX:XX

Liczba uczestników: od 8 do 16 osób

Miejsce: sala X

Sponsorem turnieju jest

Szczegółowe opisy turniejów już od 4.10!

Warsztaty z malowania figurek

grupa 1: piątek, 21:00-23:00

grupa 2: sobota, 11:00-13:00

grupa 3: sobota, 18:00-20:00

grupa 4: niedziela, 11:00-13:00

Liczba uczestników: do 10 osób, obowiązują zapisy

Miejsce: Kulturalna Kamienica ŁDK (pl. 11 listopada 1), sala plastyczna I piętro

Atrakcja organizowana przez Bractwo Rycerskie Ziemii Sieradzkiej

Prelekcja historyczna "Jak Jadwiga Królem Została?"

Kiedy: 16:00-17:00

Liczba uczestników: maksymalnie 15 osób

Miejsce: sala 21, parter

Atrakcje organizowane przez FEDER - Stowarzyszenie Dawnych Europejskich Sztuk Walk

Fechtschule

Czym jest Fechtschule? Pokaz walk instruktorów na broń stalową z komentatorem, zakończony przemarszem na platformie ze złożonych mieczy.

Kiedy: 13:00-14:00

Miejsce: boisko szkolne

Warsztaty posługiwania się mieczem długim dla grup

Kiedy: 11:00-12:00 i 18:00-19:00

Liczba uczestników: od 8 do 16 osób, obowiązują zapisy

Miejsce: boisko szkolne

Atrakcja organizowana przez Bractwo Rycerskie Ziemii Sieradzkiej

Stanowisko średniowiecznego skryby

Kiedy: sobota, 10:00-18:00

Liczba uczestników: wejście bez zapisów, wstęp wolny

Miejsce: wioska historyczna

Średniowieczny rynsztunek

Kiedy: 10:00-18:00

Liczba uczestników: wejście bez zapisów, wstęp wolny

Miejsce: wioska historyczna

Atrakcje organizowane przez FEDER - Stowarzyszenie Dawnych Europejskich Sztuk Walk

Pokazy kucia i stanowisko kowala

Kiedy: sobota, cały dzień

Miejsce: wioska historyczna

Prezentacja broni białej

Kiedy: sobota, cały dzień

Miejsce: wioska historyczna

Warsztaty indywidualne z miecza długiego

Kiedy: sobota, cały dzień (oprócz czasu Fechtschule)

Liczba uczestników: od 1 do 2 osób na instruktora, wejście bez zapisów

Miejsce: boisko szkolne

Walki na broń piankową

Kiedy: sobota, dowolna pora (oprócz czasu Fechtschule)

Liczba uczestników: od 1 do 2 osób na instruktora, wejście bez zapisów

Miejsce: boisko szkolne

Współfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Wsparcia Rozwoju Organizacji Harcerskich i Skautowych na lata 2018-2023

Partnerzy wydarzenia

WSPÓLNIE DLA HARCERSKIEJ MISJI

Twoje wsparcie, nasza siła!

Numer konta do darowizn na rzecz ZHP

22 1140 1010 0000 5392 2900 1017

CZY WIESZ, ŻE...

„Zawisza Czarny” to flagowy statek ZHP . Żaglowiec uratował część załogi żaglowca Marques, który zatonął w gwałtownym szkwale. Po wzięciu rozbitków na pokład Zawisza, pomimo wysokiego stanu morza i bardzo silnego wiatru, pozostał w rejonie wypadku, poszukując ofiar. Na Bermudach żaglowiec i jego załogę witano jak bohaterów….
Przejdź do treści